Funktionärer sökes till MK open 2017

Anmäl ditt intresse här


Funktionärsroller 29-30:e april 2017:

Byggare/Rivare:
Under ledning av Magnus Jernberg bygger ni tillsammans upp arenan från klockan 12.00 den 28:e april utifrån en detaljerad skiss. Samma gäng ansvarar för att riva tillställningen på söndag eftermiddag. 

Entrévärdar/ Incheckning:
Under ledning av Zandra och Anna kommer ni att vara vid incheckningen under fredagen kl. 17-21. Ni kommer även att vara entrépersonal utöver incheckningen d.v.s. hålla koll på vilka som ska in till tävlingen (atleter, publik, supportrar, utställare etc.).

Atletvärd/ Hallvärd:
Ni kommer att vara i atleternas lugna område där de kommer att ha sina väskor och tillhörigheter. Till detta område har endast atleter och coacher tillträde.

Call Room:
Under ledning av Harry Hemming kommer du att se till så att heat-tider hålls när atleterna befinner sig i callroom och att få upp heat-listor i tid. 

Bobbar/Roddare:
Stefan Stenman har hand om tävlingens mest fysiska uppdrag. Det är ni som kommer att lyfta mest vikt under denna helg då ni ställer iordning tävlingsarenan mellan varje heat och tävlingsgren.

Domare:
Mats Berg ansvarar för domarstaben. I första hand erfarna domare. Är du intresserad av att vara domare så anmäler du dig under vår särskilda flik för domare "Judges". Skriv också i samband med det om du då är intresserad av vårt särskilda domarpaket vilket innebär att vi bjuder på hotellvistelsen mellan fredag och söndag samt alla måltider!

Sjukvårdare:
Läkare/ undersköterska/ massörer/tejpare behövs. Du kommer att arbeta med atletvård och ta hand om händer, ta hand om småsår samt finnas som akuthjälp i händelse av olycka. Skriv din specifika kompetens när du anmäler dig som sjukvårdare!

Sekretariat
Vi söker speakers, DJ:s och personer som gillar att hålla på med ljud/ljusteknik. Du som vill hjälpa till med resultathantering anmäler dig också till sekretariat.

Exakta tider för funktionärsgrupperna kommer senare. Vi kommer att behöva er hela lördagen och söndagen (samt några vid incheckningen på fredagen, läs ovan) men vi kommer att dela upp er i de här olika funktionärsgrupperna. Detta görs när vi har fått tillräckligt många funktionärer till tävlingen.